Правила поведінки учасників освітнього процесу Рівненського навчально-реабілітаційного центру «Особлива дитина»

Вступ

Адміністрація закладу несе відповідальність за забезпечення дотримання правил поведінки для усіх учасників освітнього процесу: здобувачів освіти, педагогів, працівників закладу, батьків. Учасники  освітнього процесу прагнуть  вирішувати конфлікти, використовуючи позитивні стратегії задля отримання  успішних результатів.

Педагогічний колектив закладу зобов’язаний  допомагати здобувачам освіти  усвідомити неправильність їхніх дій та використовувати такі ситуації, щоб навчити їх знаходити альтернативні варіанти з позитивними результатами.

Педагоги РНРЦ «Особлива дитина» щороку організовують та проводять  ряд заходів, орієнтованих на зміцнення позитивної поведінки і допомоги вихованцям  у визначенні правильного вибору.

Правила поведінки учасників освітнього процесу переглядаються і обговорюються  на постійній основі адміністрацією закладу через загальні збори, оголошення, заняття «Школи життєвої компетентності» для батьків, вчителями в класних колективах.

  1. Загальні положення

Виконання вимог, що визначаються даним Положенням, є обов’язковим для працівників, які постійно або тимчасово працюють, здобувачів освіти та їх батьків, юридичних та фізичних осіб, що виконують свою діяльність чи знаходяться з інших причин на території школи.

 

2. Порядок пропуску  в будівлю закладу.

Пропускний режим у будівлю забезпечують чергові. Центральний вхід  відкритий у робочі дні з 8:00 до 18:00, а у вихідні та святкові неробочі дні — закритий.

2.2. Контрольно-пропускний режим для здобувачів освіти:

  1. Здобувачі освіти проходять у будівлю  через центральний вхід згідно наказу, що регламентує роботу закладу в умовах карантину. Діти 1-4 класів у приміщенні знаходяться без масок, усі інші – в масках.
  2. Початок навчальних занять о 9.00 .
  3. Здобувачі освіти зобов’язані прибути до закладу не пізніше 8:50.
  4. Виходити за територію закладу учням до закінчення освітнього процесу дозволяється лише на підставі заяви батьків та дозволу класного керівника, сестри медичної або представника адміністрації.
  5. Вихід здобувачів освіти на уроки фізичної культури, екскурсії чи з інших підстав відбувається організовано та в супроводі педагогічного працівника.
  6. Учні мають право знаходитися в будівлі закладу після уроків, на перервах або позаурочних заходів у присутності педагогічних працівників.
  7. РНРЦ «Особлива дитина» – територія, на якій не місце для алкогольних, наркотичних, тютюнових виробів ( в тому числі і електронних сигарет) вибухонебезпечних, легкозаймистих речовин, колючих та ріжучих предметів, вогнепальної та холодної зброї, будь – яких предметів, що не використовуються в освітньому процесі.

2.3. Контрольно-пропускний режим для працівників закладу:

  1. Педагоги закладу приходять на роботу не пізніше ніж за 15 хвилин до свого першого уроку, проходять температурний скринінг.
  2. Учителі зобов’язані заздалегідь попередити чергових адміністраторів про час запланованих зустрічей з батьками.
  3. Усі працівники приходять на роботу відповідно до графіку, затвердженого директором.
  4. Заклад освіти – територія, на якій створюються умови безпечні для усіх учасників освітнього процесу; не допускаються дії, що порушують громадський порядок.

2.4. Контрольно-пропускний режим для батьків (законних представників) здобувачів освіти:

  1. Батьки (особи, які їх замінюють) здобувачів освіти на час карантину супроводжують учнів у приміщення( обов’язково у масках).
  2. Батьки (особи, які їх замінюють) зустрічаються з учителями  виключно після уроків, в екстрених випадках під час перерви.
  3. Прихід батьків (осіб, які їх замінюють) у заклад освіти з особистих питань до адміністрації можливий за умови попередньої домовленості/запису з представниками адміністрації, про що чергового інформують заздалегідь.
  4. У випадках незапланованого приходу батьків (осіб, які їх замінюють) учнів, черговий з’ясовує мету їх приходу і пропускає в будівлю тільки з дозволу адміністрації.

2.5. Контрольно-пропускний режим для відвідувачів закладу:

  1. Відвідувачі проходять в будівлю через центральний вхід за попередньою домовленістю;
  2. Особи, не пов’язані з освітнім процесом, які відвідують заклад за службовою необхідністю, пропускаються при пред’явленні документу, що засвідчує повноваження, за погодженням з адміністрацією закладу освіти та записом в «Журналі обліку відвідувачів»;
  3. Посадові особи, які прибули з перевіркою, пропускаються при пред’явленні службового посвідчення з обов’язковим повідомленням адміністрації та відповідною реєстрацією;
  4. Групи осіб, які відвідують заклад освіти для проведення і участі у заходах (семінарах, конференціях тощо), допускаються в приміщення за погодженням директора;

2.6. Контрольно-пропускний режим для автотранспортних засобів:

  1. Допуск без обмежень на територію закладу освіти дозволяється автомобільному транспорту екстрених і аварійних служб, швидкій медичній допомозі, поліції.
  2. Стоянка автомобільного транспорту (в т.ч. працівників закладу) на території закладу дозволяються на спеціально відведеному місці.
  3. Порядок евакуації учнів, працівників і відвідувачів з приміщень та порядок їх охорони.
  4. За встановленим сигналом оповіщення  всі учасники освітнього процесу та відвідувачі евакуюються з будівлі згідно з планами евакуації, що знаходяться на кожному поверсі в приміщенні закладу  та затвердженими інструкціями.
3. Загальні етичні правила учасників освітнього процесу

Педагогічний та учнівський колектив, обслуговуючий персонал повинні постійно дбати про авторитет та імідж закладу освіти, зокрема:

·        не повинні бути носіями негативної оцінки чи інформації як про своїх друзів, колег, співробітників, так і про заклад у цілому;

·        не обговорювати рівень освітнього процесу, вчинки, поведінку своїх друзів у громадських місцях;

·        спілкуватись тільки державною українською мовою, дотримуючись етичних норм спілкування.

4. Вимоги до  зовнішнього виду здобувачів освіти:

  • одяг повинен бути обов’язково чистим, вигладженим;
  • взуття повинно бути чистим;
  • зовнішній вигляд повинен відповідати загальноприйнятим в суспільстві

нормам ділового стилю і виключати зухвалі деталі

  • школяр повинен мати охайну зачіску – стрижку. Хлопцям заборонено мати

довге волосся, зачісування його в косу або хвіст. Заборонено носити бороди.

  • школярка повинна мати охайну зачіску-стрижку, або підібране в зачіску

довге  волосся.

  • нігті відповідно до санітарно-гігієнічних норм повинні бути коротко обрізані,

чисті.

  • волосся,обличчя і руки повинні бути чистими і доглянутими.

 

5.Поведінка здобувачів освіти поза закладом:

  • Здобувачі освіти зобов’язаний бути ввічливим, коректним і доброзичливим, проявляти витримку й розуміння у стосунках.
  • Бути уважним до дорослих, маленьких дітей і літніх людей.
  • Дотримуватися правил дорожнього руху та поведінки в міському транспорті, громадських місцях.
  • Дбайливо ставитися до природи.
  • Забороняється вживання алкогольних напоїв.
  • Здобувачі освіти повинен дотримуватися мовного етикету, не дозволяти нецензурних висловлювань.
  • Перебування без дорослих у місцях відпочинку, прогулянки містом тощо для учнів 9-10-х класів дозволяються до 22 години.

6.  Заохочення за успіхи.

  • Успіхи здобувачів освіти, їхні  досягнення в навчальній, інших галузях діяльності заохочуються в обов’язковому порядку.
  • До здобувачів освіти закладу можуть бути застосовані різні форми заохочень:

—    за активну участь в окремих шкільних, позашкільних заходах, сумлінне виконання громадських доручень тощо – у вигляді запису-подяки у щоденнику;

—    за активну участь у житті класу та закладу, у роботі студій тощо, роботі органів шкільного самоврядування, активну участь у благоустрої  закладу освіти тощо – нагородження грамотою шкільного рівня (на підставі рішення Ради закладу за поданням класного керівника, керівників студій тощо);

—    за особливі успіхи у навчанні, спортивні досягнення, участь у інтелектуально-творчих конкурсах та турнірах різного рівня – нагородження грамотою шкільного рівня ;

—    за особливі успіхи у навчанні, високі спортивні досягнення, в інтелектуально-творчих конкурсах та турнірах різного рівня;

—    інші форми заохочень на підставі рішення Піклувальної  ради закладу (нагородження пам’ятними подарунками, окремими преміями тощо).

  • Заохочення учнів відтворюються в їхніх особових справах класним керівником по закінченні навчального року.

7. Правила внутрішнього розпорядку для батьків учнів (осіб, що їх замінюють).

 Права батьків (осіб, що їх замінюють).

Батьки та особи, що їх замінюють, мають право:

—     брати участь у роботі органів державно-громадського самоврядування шкільного рівня (батьківському комітеті, Раді школи, конференції), інших рівнів –  міського, регіонального;

—     вносити пропозиції щодо поліпшення якості освітніх послуг у закладі, організації освітнього процесу, покращення матеріально-технічної та навчально-методичної бази закладу, брати участь у їх реалізації на благодійних началах;

—     звертатися до педагогічних працівників  закладу освіти в індивідуальному порядку, колективній формі щодо вирішення питань навчання, виховання та розвитку дитини, проблем в учнівському колективі;

—     отримувати від навчального закладу кваліфікаційної допомоги (інформаційної, консультативної та іншого порядку) щодо дотримання, охорони та захисту прав, свобод та інтересів дитини, членів його сім’ї;

—     вимагати дотримання в закладі освіти  громадського порядку, всіх видів безпеки життєдіяльності, всебічно цьому сприяючи.

8. Обов’язки батьків (осіб, що їх замінюють).

Батьки та особи, що їх замінюють, зобов’язані:

—     неухильно дотримуватись чинного законодавства, зокрема, що діє в сфері освіти;

—     знати та дотримуватись положень основних організаційно-правових документів закладу (Статуту, Положення про раду закладу, та ін.), сприяти їхньому неухильному дотриманню з боку дітей;

—     постійно піклуватися про фізичне, психічне, емоційне здоров’я дитини, створювати оптимальні умови для його формування як особистості, для розвитку його індивідуальних здібностей;

—     забезпечувати дитині гідне утримання, відповідні умови для навчальних занять, занять за інтересами;

—     здійснювати контроль за рівнем організації та якості дозвілля дітей у позаурочний час;

—     проводити систематичну роботу з дитиною з метою її безпеки, профілактики травматизму та нещасних випадків, з метою недопущення впливу на дитину негативних соціальних явищ (тютюнопаління, наркоманії, комп’ютерної залежності та ін.);

—     систематично відвідувати заклад освіти  для з’ясування питань навчання, виховання і розвитку дитини як в індивідуальному порядку, так і за запрошенням на батьківські збори, на інші заходи, що стосуються взаємодії сім’ї та закладу.

Перелік забороненого.

Батькам (особам, що їх замінюють) забороняється:

—  ухилятися від виконання своїх обов’язків;

—  застосовувати стосовно дітей будь-які форми психічного або фізичного насилля, припускатися жорстокого поводження з дітьми;

—  незаконно використовувати дитячу працю, допускати участь дітей у будь-яких торгівельних операціях;

—  змушувати дитину брати участь у релігійних заходах, діяльності політичних партій, інших угрупувань тощо;

—  з’ясовувати у приміщенні та на території закладу будь-які стосунки, непорозуміння, розв’язувати будь-які конфліктні ситуації з дітьми (як власними, так і з тими, що не входять у склад сім’ї) без присутності педагогічних працівників закладу;

—  перешкоджати своїми діями  освітньому процесу в тому числі – відволікати вчителя від виконання своїх обов’язків для вирішення організаційних, господарчих питань, з’ясування непорозумінь тощо;

—  перебувати на території закладу у нетверезому стані, під дією наркотичних, токсичних речовин тощо;

—  палити у приміщенні закладу, на його території, поряд з територією закладу.