Формуємо позитивно-емоційне ставлення до праці

Відповідно до плану роботи закладу  на 2020/2021 навчальний рік, з метою формування творчої працелюбної особистості, підготовки учнівської молоді до свідомого вибору професії, визначення свого місця у суспільстві, формування позитивно-емоційного ставлення до праці як до форми буття і способу самореалізації особистості з особливими освітніми потребами з 15 березня 2021 року по 30 березня 2021 року було організовано декадник  трудового виховання та профорієнтації  «Професій багато на світі, а вибрати треба одну».

В рамках декадника проведено ряд виховних тематичних заходів.

15 березня

  • родинна вітальня «Професія моїх батьків» (вихователь Сабадир С.А.,  7-Б  клас);
  • виховна година: «Праця годує, а лінь марнує» (вихователь Козловська В.С., 3-В клас);
  • відеоперегляд з обговоренням:  «Всі професії важливі» (класний керівник Ільчук О.С., 4-А  клас);
  • сюжетно-рольова гра «Перукарня» із циклу «Приміряємо професію» (вихователь Горбова Г.К., 5-А клас);
  • класні посиденьки «Моя професія – моє майбутнє» (класний керівник Стик Т.А., 6-А клас). 16 березня
  • виховна година «Навіщо людина працює» (вихователь Невинна Л.М., 3-А  клас);
  • гра-квест «Мандруємо у світ професій» (вихователь  Толкачова С.І., 2-Б клас).

17 березня

  • ситуативно-рольова гра «Найважливіша професія» (вихователь Полежаєва О.Ю.,  1 клас);
  • заняття з аплікації «Пожежна машина» (вихователь Ковальчук Н.Є., дошк.група);
  • створення декоративного панно у техніці «ізонитка» (вчитель трудового навчання Мазурок В.Б.,  8-А клас).

18 березня

  • неординарні зустрічі «Світ сучасних професій» (вихователь Муляр Н.П., 9-Б клас);
  • гра-диспут «Ким бути?» (Ковальчук Н.Є., 6-А клас);
  • заняття з конструювання: «Стіл для кухаря» (дефектолог Штіль С.Ю.,  дошк.група);
  • відеоподорож у Країну професій (класний керівник Борович Р.Р. , 5-В клас).

19 березня

  • перегляд та обговорення презентації «Всі професії хороші – вибирай із них одну» (вчитель трудового навчання Мазурок В.Б., 6-А клас);
  • урок-пізнання «Скільки у світі професій» (класний керівник Минюк О.М., 5-Б клас);

22 березня

  • розвиткові заняття: «Праця людину годує, а лінь – марнує» (вихователь Матушевська Т.В., 2-А, 7-А класи);
  • ярмарок професій « Як вибрати професію до душі?» (вчитель трудового навчання Мазурок В.Б., 5-Б клас);
  • година спілкування «Людина для професії, чи професія– для людини» (класний керівник Добринська С.С.,  8-А клас);
  • година спілкування «Вибір професії – крок у майбутнє» (вихователь Клімова В.В.,  9-Б клас).

23 березня

  • година профорієнтації «Подорож стежиною Працьовитості» (вихователь Сахнюк В.В.,  6-Б клас);
  • проєкт: Створюємо декоративне панно «Весна» (вчитель трудового навчання Корень Л.М., 9-Аклас);
  • проєкт «Квіткова галявина» (вчитель трудового навчання Корень Л.М.,  5-А клас).

 24 березня

  • засідання круглого столу «Ти і ринок праці» (вчитель трудового навчання Мазурок В.Б., 9-Б клас);
  • створення колажу «Я мрію бути …» (вихователь Гаврилюк А.М., 4-Б  клас).

25 березня

  • вікторина : Впізнай професію. (вчитель трудового навчання Мачулянська Л.О., 6-Б клас);
  • калейдоскоп професій. (вчитель трудового навчання Мачулянська Л.О., 8-Б клас).

29 березня

  • зустріч-обговорення «Трудові традиції української родини» (класний керівник Глазкова С.В., 4-Б клас);
  • виховна година «Кожна професія важлива» (вихователь Дворак Л.М., 4-А, 5-В класи);
  • участь у конкурсі благодійного фонду «Щаслива лапа»: «Будівля для тварин безхатьків» (вчитель трудового навчання Мазурок В.Б., 7-А клас).
  • березня
  • година спілкування «Діло майстра величає» (вихователь Рудницька О.В., 8-А,9-А класи);
  • проєкт «Вулиця рідного міста» (вчитель трудового навчання Корень Л.М., 9-А клас);
  • година спілкування «На кого я хочу бути схожим?» (вихователь Макарук О.А., 3-Б клас);
  • тренінгове заняття : «Моє майбутнє» (соціальний педагог Паньковець Т.С., 8-Б клас).

Головними завданнями тематичних виховних годин, проєктів, годин спілкування були: надання профорієнтаційної підтримки учням у процесі вибору профілю навчання та сфери майбутньої професійної діяльності, вироблення у них  свідомого ставлення до праці, професійне самовизначення в умовах свободи вибору сфери діяльності відповідно до своїх можливостей, здібностей і з урахуванням вимог ринку праці, забезпечення широкого діапазону варіативності профільного навчання за рахунок комплексних і нетрадиційних форм та  методів, що застосовувалися педагогами закладу.

З дітьми дошкільного віку дефектолог Штіль С.Ю. та вихователь Ковальчук Н.Є. провели цікаві заняття, під час яких формували  уявлення про навколишній світ , оточуючих, а також явища суспільного життя. Вико­ристовували  різні засоби й форми роботи, постійно змінювали види діяльності, що стимулювало  пізнавальну активність дітей.  Вдало підібрані  педагогами  методи та прийоми, уміння цілепокладання дали дітям змогу проя­вити свою індивідуальність, особистісні якості, в ігровій захопливій формі закріпити набу­ті знання. У  дітей дошкільного віку розвивалися такі психологічні процеси, як мовлення, логічне мислення, пам’ять, увага.

З учнями 1-4 класів під час заходів  формувалося  ціннісне ставлення до праці, розуміння її ролі в житті людини й суспільства. Педагоги Полежаєва О.Ю, Макарук О.А., Глазкова С.В., Матушевська Т.В., Невинна Л.М.,Толкачова С.І.,   працювали над розвитком  інтересу до навчально-пізнавальної діяльності, заснованої на посильній практичній включеності вихованців у  різні її види, у тому числі соціальну, трудову, ігрову, дослідницьку. З учнями 5-7 класів педагоги: Паньковець Т.С.,  Сабадир С.А.,   Корень Л.М., Мазурок В.Б., Сахнюк В.В.  працювали над розвиток у школярів особистісного змісту в набутті пізнавального досвіду й інтересу до професійної діяльності,  за допомогою вдало підібраних методів та прийомів,  формували у них  уявлення про власні інтереси й можливості (формування образу «Я»), допомагали  набути  певний  досвід в різних сферах соціально-професійної практики: техніці, мистецтві, медицині, сільському господарстві, економіці й культурі. Цьому сприяло  виконання учнями професійних спроб, які дозволяють їм співвіднести свої індивідуальні можливості з вимогами, що висуває професійна діяльність до людини.

Працюючи зі  старшокласниками (8–9 класи)  педагоги: Корень Л.М., Добринська С.С.,  Рудницька О.В., Мачулянська Л.О., Щепковська Л.М,, Муляр Н.П., Паньковець Т.С. допомагали  учням сформувати  адекватне  ухвалення рішення про вибір профілю навчання,  сформувати інтерес до вибору майбутньої професії.

У закладі впродовж тематичного декадника діяла виставка стіннівок, плакатів, яку організували члени Шкільної Ради під керівництвом педагога-організатора  Сабадир С.А..