16 березня завершився загальношкільний проект «Я і моє майбутнє». Організувала його творча група у складі класних керівників: Глазкова С.В.., Копотілова О.М., , Добринська С.С., Левчук М. О..
Яка глибока думка закладена в словосполученні «вибір професії», скільки викликає воно сподівань і водночас, скільки породжує проблем! Це не просто вдало чи невдало прийняте в юності рішення, це щаслива або розбита доля.
Проблема підготовки учнів з особливими освітніми проблемами до свідомого вибору професії стає особливо актуальною тому, що орієнтація на певну професійну діяльність, свідомий вибір свого життєвого шляху є невід’ємною складовою всього навчально-виховного процесу в школі.
Метою проекту було продовжити розвивати у дітей з особливими освітніми потребами здатність самостійного осмислення ситуацій, явищ, фактів, інформації, розвивати уміння висловлювати власну позицію або рішення, що сприяє вибору успішної професії.
Завдання проекту :
- Ознайомити вихованців закладу з різноманітністю професій, їх особливостями та значенням;
- Довести дітям, що знання і праця – це основа любої професії;
- забезпечити учнів теоретичними та практичними знаннями з основ вибору успішної професії;
- створення умов для усвідомленого вибору напряму до подальшого навчання і підвищення готовності до соціального, професійного і культурного самовизначення в цілому;
- допомогти школярам зосередитися та розібратися в тому, чого вони «хочуть» – їх бажання, інтереси, нахили, і що вони і «можуть» – які в них знання, здібності, стан здоров’я;
- визначити до якого типу професій схильні учні 8-9 класів;
- виявити та формувати в школярів професійні інтереси, здібності і можливості;
- формувати у дітей з особливими освітніми потребами життєві компетентності;
- формувати в учнів ціннісне ставлення до себе та праці.
Розпочинався проект з анкетування, моніторингу та опитуванням учнів практичним психологом Кириленко С.В. ( «Професії бувають…» (підготовчі- 3 класи). Практичний психолог Дундюк Л. методом тестування з’ясувала до яких типів(«людина –техніка», «людина –природа», «людина – людина ») належить кожен учень 8- 9-х класів та провела тренінг «Як почувати себе по закінченню школи».
Відбувся загальношкільний конкурс малюнків «Світ професій», де кожна дитина намалювала свою мрію «Ким я мрію стати у майбутньому?»
Проведено рейтинг «Я і моє майбутнє» та з’ясовано 10 найпопулярніших професій серед учнів закладу. Для того, щоб школярі змогли порівняти свої бажання з затребуваними професіями ринку праці, був оформлений «Барометр професій» .
В ході даного проекту І команда (підготовчі- 3 класи) провели цікаві заходи для ознайомлення з різноманіттям професій. Розкрили значення праці в житті людини. Основною формою роботи був цикл сюжетно-рольових ігор «Приміряємо професію».
ІІ команда (4 класи ) провели заходи, які служили розширенню та поглибленню набутих раніше знань про певні професії працівників закладу. Основною формою роботи були екскурсії , під час яких учні детальніше знайомились з особливостями даної професії.
ІІІ команда (учні 7-9) працювала над професійним вибором, відповідно до типів: «людина –техніка», «людина –природа», «людина – людина». Практично, кожен мав можливість розвивати навички і вміння у певних галузях. Основні форми роботи це цікаві зустрічі, майстер-класи, співпраця з Рівненським обласним центром зайнятості та з Рівненським палацом дітей та молоді.
В рамках проекту «Я і моє майбутнє» відбулася «Ярмарка професій» . Метою заходу було познайомити учнів з цікавими професіями та їх особливостями. Показати процес створення кулінарних та перукарських шедеврів. Звернути увагу учнів на те, як професія може приносити радість і задоволення. Залучити дітей, які мріють оволодіти професіями перукар та кондитер до участі в майстер–класах.
Відбулись цікаві знайомства з майстринею Оленою Медведєвою та рівненською письменницею Тетяною Собецькою.
На завершення проекту кожен клас підготував презентацію про проведену роботу у формі стіннівки . Цікаві фото довели всім, що проект пройшов вдало, плідно та з користю.
Керівник проекту: Глазкова С.В., вчитель-олігофренопедагог