Професіографічний форум -2

17 листопада у РНРЦ «Особлива дитина», після загальношкільних батьківських зборів,  відбулося заняття «Школи життєвої компетентності». Тема заняття: «Професіографічний форум -2». Підготували заняття: Сабадир С.А., педагог організатор, Муляр Н.П., вихователь ГПД, Глазкова С.В., вчитель олігофренопедагог, Копотілова О.М., вчитель початкових класів, Прокопчук С.М., заступник директора з НРР.

Сабадир С.А. ознайомила присутніх із профорієнтаційним  напрямком роботи в закладі.  Зокрема, розповіла  про  проведені професіографічні заходи з учнями упродовж  навчального року. «Завершальним етапом психологічної та практичної підготовки учнів до трудової діяльності є їх правильна професійна орієнтація», – сказала Світлана Анатоліївна. Також, вона звернула увагу батьків, що професійна орієнтація – система навчально-виховної роботи, спрямованої на засвоєння учнями знань про соціально-економічні й психофізіологічні умови правильного вибору професії, формування в них уміння аналізувати вимоги різних професій до психологічної структури особистості, а також свої професійно значущі якості, шляхи й засоби їх розвитку. Дітям з особливими освітніми потребами  не легко в цьому плані, тому дорослі мають допомогти їм, адже правильний вибір професії зумовлює моральне задоволення, позитивну самооцінку, високу продуктивність праці, якість продукції. Він є точкою, в якій сходяться інтереси особистості та суспільства, поєднання особистих і загальних інтересів.

Світлана Анатоліївна  сказала, що педагоги закладу ознайомлюють  учнів з професіями та правилами їх вибору  і  спрямовують на самопізнання як основу професійного самовизначення; формують  вміння зіставляти свої здібності з вимогами щодо набуття конкретної професії, складати  на цій основі реальний план оволодіння професією, а також забезпечують  розвиток  професійно важливих якостей особистості. Ознайомила  з  компонентами профорієнтаційної роботи.

Глазкова С.В., ознайомила батьків із колективним творчо-дослідницьким проектом: «Я і моє майбутнє», який організовано  метою надання учням уявлень про сучасний світ професій, значущість усіх видів праці. Доповіла про уже зроюлене: з учнями підготовчих-3 класів практичним психологом Дундюк Л.М. проведено опитування «Професії бувають…».  З учнями 8-9 класів проведено елементи тренінгу «Як почувати себе по закінченню школи + методика ДДО». Організовано конкурс малюнків «Світ професій» з учнями підготовчих-9 класів, виставку кращих учнівських робіт. З учнями підготовчих-3 класів проведено сюжетно-рольові ігри «Приміряємо професію», в 4-6 класах організовано дослідження «Особливості професій нашого закладу», робота в студіях «Ярмарок професій ».

Муляр Н.П., вихователь ГПД  акцентувала увагу батьків на тому, що  профорієнтаційний напрямок виховання систематично здійснюється і на групі продовженого дня. Вихователі ГПД успішно реалізовують Цільову програму життєтворчості особистості дитини з особливими освітніми потребами  РНРЦ «Особлива дитина», яка створена на основі обласної Програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008 – 2020 роки з метою допомогти кожному школяреві закладу опанувати мистецтвом життя,  формувати ціннісне ставлення до держави і суспільства, мистецтва, природи, до себе, рідного краю, праці, набути здатності до вільного і свідомого самовизначення в усіх сферах. Розділи програми «Концепція мого життя», «Мої життєві перспективи», «Мистецтво життя» передбачають залучення вихованців до великого розмаїття видів і форм діяльності упродовж усього процесу навчання та виховання, які забезпечують можливість досягнення найоптимальнішого результату в розвитку дитини з особливими освітніми потребами.  Презентувала  батькам виховні заходи, які проводилися з даного напрямку з учнями на групах продовженого дня.

Прокопчук С.М. подякувала усім за інтерес до даної тематики. Наголосила на тому, що успішність професійного самовизначення випускників закладу  залежить від сформованості їх ціннісної орієнтації, життєвих ідеалів у професійній сфері і саме педагоги, батьки зобов’язані допомогти  дітям з особливими освітніми потребами  визначитися з вибором професії.

Батьки, в свою чергу, висловили вдячність за інформацію, переглянуті презентації, за виставку друкованої літератури з даного напрямку роботи.

Прокопчук С.М., заступник директора з НРР

Фотоматеріали: Сабадир С.А., педагог організатор